Werken aan Staal

Het herstellen van auto’s is ook erg uitdagend. Er komt van alles bij kijken. Toch staat het restaureren hiervan nog eigenlijk in de kinderschoenen. We verkiezen nu aspecten die waarschijnlijk in de toekomst niet of nauwelijks relevant zijn. Heeft natuurlijk ook grotendeels te maken dat de meeste restauraties uitgevoerd worden door goedbedoelende autoliefhebbers. De hoge productieaantallen verzacht de pijn. Waar het naar toe gaat valt te bezien, maar het blijft leuk om met een complexe machine als een oude auto lekker bezig te zijn.

Een restauratie van een auto is, door de dwangmatige zoektocht naar de hoogste beleggingswaarde, een rare uitdaging geworden. De geschiedenis verdwijnt in de oud ijzerbak en er dient een quasi fabrieksnieuw exemplaar in de showroom te verschijnen. De kosten rijzen de pan uit en het tweede en derde garnituur, oldtimers die bijvoorbeeld juist te veel geschiedenis hebben, krijgen meestal te maken met de sloophamer of eindigen in het weiland van Dick. Deze oude beestjes zijn echter uitermate geschikt om iets bijzonders van te maken.

Een wrak kost meer geld om te restaureren, maar geeft ook meer ruimte om je eigen richting te zoeken.
Een wrak kost meer geld om te restaureren, maar heeft vaak ook meer mogelijkheden.
ID19F 1961 Schuurwerk
ID19F 1961 Schuurwerk

ID19F 1961 Schuurwerk
ID19F 1961 Marilyn

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *